Föreningen Pro Iniö

har grundats med målsättningen att vi tillsammans – både fastbosatta, deltidsboende, byalag, föreningar och företag – aktivt jobbar för att hålla Iniö levande året runt.

Iniö kommer för alltid att finnas på våra kartor, men för att säkerställa en framtid på Iniö med dagvård, skola, äldreomsorg, hälsovård och annat fungerande basservice finns Pro Iniö, som främst kommer att jobba för att få inflyttning av barnfamiljer och för att ungdomar och unga vuxna ska bo kvar på Iniö.

Föreningen organiserar olika evenemang, säljer tex. vimplar och kartmärken i Nomaden, tar emot donationer etc, allt för ett större mål – att samla tillräckligt med pengar för att kunna anställa en person, dess uppgift kommer att vara att marknadsföra Iniö.

Pro Iniö -yhdistys

on perustettu tavoitteenaan toimia elävän ja ympärivuotisen Iniön tulevaisuuden puolesta – yhdessä paikallisten, osavuosiasukkaiden, yhdistysten ja yritysten kanssa.

Iniö tulee aina olemaan kartallamme, mutta varmistaaksemme toimivan päivähoidon, koulun, vanhustenhoidon, terveyspalvelut ja muut peruspalvelut on perustettu Pro Iniö -yhdistys. Tavoitteenamme on lisätä lapsiperheiden muuttoa Iniöön ja tukea nuorten ja nuorten aikuisten jäämistä Iniöön tulevaisuudessa.

Yhdistys järjestää tapahtumia, myy mm. viirejä ja karttamerkkejä Nomadissa, sekä vastaanottaa lahjoituksia, jotta saavuttaisimme erään tärkeän päämäärän – saada palkattua Iniölle oma markkinoija, joka keskittyy mainostamaan Iniön ihanuuksia.

Vill du bli medlem? Skriv in ditt namn och e-post nedan och sedan kontaktar vi dig!

Haluatko jäseneksi? Kirjoita nimesi ja sähköpostisi alle, ja olemme yhteydessä!

Ordförande 2023-2024

Seppo Bruun